Dobrze zamontowana, oprogramowana oraz dostosowana do potrzeb konsumenta pompa ciepła to gwarancja doskonałego, bezobsługowego urządzenia grzewczego.
Musisz jednak raz na jakiś czas przeprowadzać jego kontrolę, aby uniknąć niepożądanych awarii. W tym celu musisz skorzystać z usług np. autoryzowanego serwisu w Szczecinie. Przegląd kontrolny jest bardzo ważny, jeśli nie chcesz ponosić niepotrzebnych kosztów naprawy. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na temat serwisu pomp ciepła.
Zacznijmy od początku, czyli od tego, jak często jest potrzebny serwis pomp ciepła. Przegląd należy robić co roku, niezależnie od tego na ile lat otrzymałeś gwarancję. Choćby wynosiła ona 5 lat, nadal warto kontrolować pompę ciepła co roku.
Kolejne zagadnienie dotyczy osób mających uprawnienia do przeprowadzania serwisu pomp ciepła. W tym przypadku zarówno podłączenie pompy ciepła, jej pierwsze uruchomienie, jak i późniejszy serwis powinny zostać dokonane przez przedstawiciela producenta. Jeśli z jakiegoś powodu nie jest to możliwe, może to zrobić pracownik firmy, który otrzyma autoryzację od producenta. Prace związane z obiegiem czynnika chłodniczego nie mogą być wykonywane przez nikogo innego, jak specjalistę posiadającego uprawnienia f-gazowe. Są to ludzie, których można z łatwością znaleźć w Internecie, więc nie powinieneś mieć z tym większego problemu. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać np. frazę: „autoryzowany serwis pomp ciepła Szczecin”.
Koszty, jakie poniesiemy zlecając przegląd pompy ciepła, w dużej mierze zależą od zakresu zleconych prac, tj. rodzaju oraz poziomu skomplikowania danego modelu. Większe koszty poniesiesz także, gdy zlecisz prace serwisantom od autoryzowanych przedstawicieli producenta pomp ciepła. Niestety musisz liczyć się także z tym, że to ty ponosisz koszty dojazdu ekipy do twojego domu.
Po tym, jak specjalista zakończy przegląd twojej pompy ciepła, będzie musiał dokonać odpowiedniego wpisu do karty gwarancyjnej oraz wypełnić protokół przeglądu w formie papierowej i/lub elektronicznej. Jako użytkownik masz do tego wszystkiego oczywiście wgląd. Jeśli okaże się, że w czasie przeglądu zauważono nieprawidłowości czy uszkodzenia, zostaną one wyszczególnione w protokole, a ty zostaniesz obowiązany do ich naprawienia.
Za każdym razem sprawdza się cztery rzeczy: układ dolny i górny źródła pompy ciepła, obieg chłodniczy, a także automatykę oraz poprawność nastaw. Dokładny serwis jest zawsze podany w instrukcji obsługi pompy ciepła.
Jeżeli chodzi o dokładny zakres serwisu, to każdy serwisant musi sprawdzić: stan pracy pompy ciepła, zapisane czasy pracy urządzenia, podłączenia elektryczne (czy jest prawidłowe napięcie), wszelkie uszkodzenia mechaniczne, niedokręcone śruby, które musi podokręcać, filtry z których należy usunąć zabrudzenia, szczelność obiegu chłodniczego, zawartość środka zabezpieczającego pompę przed zamrażaniem, ciśnienie, zawory bezpieczeństwa, ustawienia sterownika urządzenia, parametry pracy pompy, stan anody antykorozyjnej, który sprawdza się w zasobniku c.w.u., a także działanie podzespołów urządzenia, takich jak pompy obiegowe, zabezpieczenia, zawory przełączające oraz grzałka elektryczna.
Coraz więcej producentów pomp ciepła decyduje się na udostępnianie aplikacji, dzięki której sam sprawdzisz i ocenisz pracę swojego urządzenia, rozpoznasz niektóre z powstałych usterek, a także otrzymasz wskazówki ich naprawienia. Jak to działa? Kiedy na wyświetlaczu pojawi się niepokojąca informacja, zgłaszasz to w serwisie producenta i otrzymujesz podstawowe instrukcje co się mogło wydarzyć, jak powinieneś ograniczyć tego typu ryzyko w przyszłości, a także informacje na temat tego, co musisz zrobić, skoro pojawiła się tego typu usterka. Oczywiście dotyczy to tylko tych mniejszych uszkodzeń, które jesteś w stanie naprawić samodzielnie.
Aplikacja powstała, aby odciążyć pracę autoryzowanych serwisów np. w Szczecinie. Instalatorzy mają na celu zajmowanie się poważnymi uszkodzeniami, zbyt skomplikowanymi do samodzielnego ich naprawienia przez użytkownika.
Napisz lub zadzwoń do nas i powiedź nam w czym możemy Ci pomóc. Wrócimy do Ciebie z gotowymi rozwiązaniami. Zadbamy o to, żeby sprawnie odpowiedzieć na Twoje potrzeby i dopasować możliwie najlepsze dla Ciebie rozwiązania.
Zależy nam na zapewnieniu Wam poczucia spokoju i bezpieczeństwa, zarówno na etapie bezpośredniej współpracy, jak i całym okresie użytkowania instalacji. Swoje prace wykonujemy kompleksowo
Napisz do nas
kontakt@qborg.pl
Lub zadzwoń
+48 501 644 474
© Copyright QBORG
© made by AdWise
© Copyright QBORG
© made by AdWise